Adverteren met Google
Maar liefst 95% van alle Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Je begrijpt vast dat het enorm belangrijk is om daar als bedrijf goed vindbaar te zijn! Google biedt je een aantal mogelijkheden om je vindbaarheid te vergroten, waaronder Google Ads. Hiermee speel je in op het zoekgedrag van je ideale klant en verschijnt jouw bedrijf bovenaan in Google met een catchy advertentie. Benieuwd naar wat een nummer één positie op Google voor jouw bedrijf betekent? We kijken graag met je mee naar de mogelijkheden!
Wat is Google Ads?

Waarom móet je gebruik maken van Google Ads?
1. Strijd binnen 1 dag mee om de topposities in Google
Met Google Ads strijd je razendsnel, binnen één dag, mee om de koppositie in Google. Zet je budget slim in op de juiste zoektermen en sluit woorden uit die niet overeenkomen met jouw product of dienst. Google verwerkt jouw advertentie-instellingen direct, waardoor je gelijk meedoet met de biedingen en je snel bovenaan de pagina komt te staan – als je het goed doet.
2: Controle over de kosten
Een ander voordeel van Google Ads is dat je de controle hebt over waar je budget naartoe gaat. Zo kun je een gemiddeld dagbudget en een maandlimiet instellen. Zo zorg je ervoor dat je nooit voor onverwachte kosten komt te staan. Verder kun je gemakkelijk je budget verplaatsen tussen verschillende campagnes en op- en afschalen wanneer dit nodig is.
3: Meetbare resultaten
4: Gerichte targeting
Bij Google Ads betaal je voor iedere klik, dus je wilt de advertentie alleen tonen aan mensen die ook echt geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.
Campagnemogelijkheden binnen Google Ads
Binnen Google Ads kun je verschillende soorten campagnes instellen. Zo kun je kiezen voor Shopping, Search of Display. Ieder campagnetype heeft een eigen doel en manier van weergeven op Google, waardoor er voor ieder bedrijf een passende Google Ads campagne te vinden is!
Google Shopping
Google Search
Google Display
Naast naamsbekendheid kun je ook gebruik maken van ‘remarketing campagnes’ met Google Display. Als iemand al eerder op je website heeft gekeken en vervolgens naar een andere website gaat, worden jouw remarketing Display banners op deze websites aan ze vertoond. Op deze manier kun je potentiële klanten overhalen om tóch een aankoop te doen.


Google Ads uitbesteden voor optimale resultaten
Weet je niet zo goed waar je moet beginnen met Google Ads, of kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van een Google Ads campagne voor jouw bedrijf? Het Neefje van helpt je hier graag bij! Onze Neefjes hebben allerlei Google Ads trainingen gevolgd en de nodige ervaring opgebouwd met het instellen van campagnes voor verschillende bedrijven. Zij weten dus ze precies welke campagnes perfect passen bij jouw bedrijf!
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak, dan bespreken we samen de mogelijkheden.