Adverteren met Google

Maar liefst 95% van alle Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Je begrijpt: het is enorm belangrijk om daar als bedrijf goed vindbaar te zijn! Google biedt je een aantal mogelijkheden om je vindbaarheid te vergroten, waaronder Google Ads. Hiermee speel je in op het zoekgedrag van je ideale klant en verschijnt jouw bedrijf bovenaan Google met een catchy advertentie. Benieuwd naar wat een nummer één positie op Google voor jouw bedrijf betekent? We kijken graag met je mee naar de mogelijkheden!

Wat is Google Ads? 

Mensen zoeken werkelijk alles op via Google: een goed restaurant, een nieuwe dikke winterjas of de leukste verjaardagscadeaus. Met Google Ads kun je jouw advertentie laten zien, precies wanneer iemand zoekt naar jouw product of dienst. Ze zijn op dit moment al geïnteresseerd en als jouw advertentie precies past bij wat ze zoeken, zullen ze doorklikken naar jouw website.

Waarom móet je gebruik maken van Google Ads?

1. Strijd binnen 1 dag mee om de topposities in Google

Met Google Ads strijdt je razendsnel, binnen één dag, mee om de koppositie in Google. Zet je budget slim in op de juiste zoektermen en sluit woorden uit die niet overeenkomen met jouw product of dienst. Google verwerkt jouw advertentie-instellingen direct, waardoor je gelijk mee doet met de biedingen en je snel bovenaan de pagina komt te staan – als je het goed doet.

2: Controle over de kosten

Een ander voordeel van Google Ads is dat je de controle hebt over waar je budget naartoe gaat. Zo kun je een gemiddeld dagbudget en een maandlimiet instellen, zo zorg je ervoor dat je nooit voor onverwachte kosten komt te staan. Verder kun je gemakkelijk je budget verplaatsen tussen verschillende campagnes en op- en afschalen wanneer dit nodig is.

3: Meetbare resultaten

De resultaten van je Google Ads campagnes worden overzichtelijk weergegeven in een dashboard. Hier kun je precies zien hoeveel budget er is besteed, hoe vaak er op de advertenties geklikt is en op welk apparaat je advertenties het beste presteren. Daarnaast zie je hier hoeveel je advertenties opleveren, de zogenaamde ROAS (Return On Advertising Spend).

4: Gerichte targeting

Met Google Ads kun je heel gericht de juiste doelgroep instellen en bereiken. Zo kun je niet alleen zoekwoorden selecteren, maar ook segmenteren op bepaalde locaties of demografische gegevens. Dit zorgt ervoor dat alleen de meest relevante mensen jouw advertentie te zien krijgen. Zo vergroot je de kans dat er volop geklikt wordt op je advertenties en dat die klikken ook echt iets opleveren.

Bij Google Ads betaal je voor iedere klik, dus je wilt de advertentie alleen tonen aan mensen die ook echt geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten.

Campagnemogelijkheden binnen Google Ads

Binnen Google Ads kun je verschillende soorten campagnes instellen. Zo kun je kiezen voor Shopping, Search of Display. Ieder campagnetype heeft een eigen doel en manier van weergeven op Google, waardoor er voor ieder bedrijf een passende Google Ads strategie te vinden is!

Google Shopping

Met een Google Shopping-campagne promoot je producten uit je webshop en laat je jouw producten op het juiste moment zien aan de juiste doelgroep. Als iemand op Google zoekt naar een product, komen de resultaten van Google Shopping bovenaan in de zoekresultaten te staan. Door hier te adverteren met je producten ben je direct zichtbaar en kun je jouw doelgroep bereiken op het moment dat ze klaar zijn om een aankoop te doen!

Google Search

Met Google Search campagnes zorg je ervoor dat je op het juiste moment vindbaar bent met relevante informatie. Dit doe je door te adverteren op de zoektermen die jouw potentiële klanten gebruiken wanneer ze zoeken naar het product of de dienst die je verkoopt. Zorg voor de juiste titel en beschrijving bij je advertentie, zodat mensen die naar je website klikken ook krijgen wat ze van de pagina verwachten. Dit vergroot de mogelijkheid dat mensen op je websites ook actie ondernemen en een aankoop of aanvraag doen.

Google Display

Met Google Display campagnes breng je jouw producten of diensten op een visuele manier onder de aandacht met prachtige banners, die je zelf kunt (laten) maken. Deze banners worden aan jouw doelgroep vertoond, wanneer ze door verschillende websites of apps browsen. Op deze manier vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf en zorg je ervoor dat je “on top of mind” komt bij je doelgroep.

Naast naamsbekendheid kun je ook gebruik maken van ‘remarketing campagnes’ met Google Display. Als iemand al eerder op je website heeft gekeken en vervolgens naar een andere website gaat, worden jouw remarketing Display banners op deze websites aan ze vertoond. Op deze manier kun je potentiële klanten overhalen om tóch een aankoop te doen.

Google Ads uitbesteden voor optimale resultaten 

Weet je niet zo goed waar je moet beginnen met Google Ads, of kun je wel wat hulp gebruiken bij het maken van een Google Ads strategie voor jouw bedrijf? Het Neefje van helpt je hier graag bij! Onze Neefjes hebben allerlei Google Ads trainingen gevolgd en de nodige ervaring opgebouwd met het instellen van campagnes voor verschillende bedrijven. Zij weten dus ze precies welke campagnes perfect passen bij jouw bedrijf!

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak, dan bespreken we samen de mogelijkheden.