Adverteren op Facebook
Wist jij dat er in Nederland alleen al ruim 6,9 miljoen Facebookgebruikers zijn? Dit maakt het platform enorm aantrekkelijk voor bedrijven om op te adverteren. Met Facebook kun je enorm nauwkeurig de doelgroep selecteren aan wie je jouw advertenties wilt laten zien, waardoor je precies de juiste mensen bereikt. Ben je benieuwd naar wat adverteren via Facebook voor jouw bedrijf kan doen en hoe we jou daarbij kunnen helpen? Neem dan contact met ons op, we gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden!


Wat is een Facebook advertentie?
Wat zijn de voordelen van adverteren op Facebook?
1: Geschikt voor fysieke winkels
Heb jij een fysieke winkel? Dan wil je natuurlijk graag dat er veel mensen naar je winkel toe komen. Met een Facebook advertentie kan je hier op inspelen door een campagne te draaien met ‘lokale targeting’. Hierbij krijgen alleen de mensen die binnen een bepaalde afstand van je winkel wonen, de advertentie te zien. Deze afstand kun je zelf bepalen. In je advertentie kun je mensen laten weten dat jouw winkel in de buurt is en ze aansporen om langs te komen!
2: Alleen jouw doelgroep krijgt de Facebook advertentie te zien
Naast het targeten op locatie, kun je jouw doelgroep ook selecteren op basis van interesses, functies en andere demografische gegevens. Dit zorgt ervoor dat je heel gedetailleerd jouw doelgroep kunt samenstellen: zo zorg je ervoor dat alleen de mensen die écht interesse hebben in jouw producten of diensten, de advertentie te zien krijgen.
3: Naamsbekendheid vergroten
Adverteren op Facebook zorgt voor meer naamsbekendheid van je bedrijf. Zelfs als iemand niet op de advertentie klikt, hebben ze hem wel voorbij zien komen. Dit betekent dat de mensen die interessant zijn voor jouw winkel, weten wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Dit vergroot de kans dat mensen voor jouw product of dienst kiezen. Jouw merk of product komt namelijk ‘top of mind’, dus bovenaan in het geheugen van jouw potentiële klanten. Zo zal de doelgroep als eerste aan jouw bedrijf denken wanneer hij of zij een passende behoefte heeft.
4: Keuze uit verschillende doelen
Je kunt Facebook advertenties op verschillende manieren inzetten en gebruiken voor allerlei verschillende doelen. Zo kun je jouw onderneming laten groeien op de manier die bij jou past!
Voorbeelden van verschillende doelstellingen zijn:
Facebook advertenties uitbesteden of zelf instellen?
Daarom raden we je aan om eerst ervaring op te doen, voordat je zelf advertenties gaat instellen. We begrijpen echter dat jij, als drukke ondernemer, geen tijd hebt om in alle opties van Facebook te duiken. Daarom is het voor veel ondernemers fijn én voordeliger wanneer je het uitbesteed.
Onze Neefjes zijn enthousiast en ambitieus, hebben verschillende trainingen gevolgd én worden ondersteund door senior specialisten. Zo hebben zij alle benodigde kennis in huis om passende advertenties te maken voor jouw onderneming
Wij bieden al pakketten vanaf 275 euro om jouw campagnes te maken, te beheren en te optimaliseren. Neem contact op voor de mogelijkheden of meer informatie.


Wij komen graag met je in contact!
Luister naar de data en je doelgroep. Creëer. Meet. Optimaliseer. En groei harder! Weet je niet waar je moet beginnen? Een van onze talentvolle studenten denkt graag met je mee om de content zo effectief mogelijk in te zetten.