Klantcase
Lees het succesverhaal van onze klant Frits Kuiper!
Inzetten van Google Shopping: dit is wat het opleverde voor Frits Kuiper!
In juni 2022 is de samenwerking tussen Frits Kuiper en Het Neefje van gestart. Via het GCC-traject is Frits Kuiper met het Neefje van in contact gekomen. Het GCC-traject is een initiatief van de gemeente Groningen om retail ondernemers ondersteuning te bieden in (verdere) digitalisering van hun bedrijfsvoering. Samen met Willem-Jan, mede-eigenaar van Frits Kuiper, zijn er doelen opgesteld om de omzet te verhogen. En dat is gelukt! In deze case delen we de successen. Lees snel verder!
Over Frits Kuiper
Frits Kuiper is een aquaria-, terraria- en hengelsportspecialist gevestigd in Groningen. De winkel is in 1947 opgericht door Frits Kuiper. Momenteel wordt het bedrijf gerund door Fred en Willem- Jan Kuiper, aangevuld met acht personeelsleden. Het bedrijf is in 2008 begonnen met online verkopen via Jimdo en in 2022 zijn ze overgestapt op Woocommerce.
De uitdaging
Voorheen heeft het bedrijf geprobeerd om zelf met online marketing te beginnen, door producten aan te bieden via Google Shopping. Tijdens dit proces zijn ze er achter gekomen dat online marketing meer is dan alleen het toevoegen van producten; de kennis bij het bedrijf ontbrak. Een uitdaging, omdat deze kennis wel nodig is bij het maken van een goede strategie. Met een goede strategie kunnen er positieve resultaten worden bereikt, zodat de investering in online marketing het uiteindelijk waard is.
Google Shopping strategie
Bij de start van de samenwerking heeft Michael, onderdeel van Het Neefje van en gespecialiseerd in Google Ads, een strategie uitgewerkt voor Google Shopping. Met Google Shopping komt een advertentie boven alle andere advertenties in de zoekresultaten te staan, met meer kliks als gevolg. Michael heeft het Google Shopping kanaal ingericht voor Frits Kuiper en daar vervolgens een bijbehorende strategie bij bedacht, waarbij er op bepaalde producten geadverteerd werd. Daarnaast heeft Michael het account bijgehouden en geoptimaliseerd waar dit nodig was, zodat Frits Kuiper steeds beter zichtbaar werd in de zoekresultaten.
Resultaten
Sinds de start van de samenwerking en het inzetten van Google Shopping is de online omzet met twee derde gestegen (zie de afbeelding hieronder). Daarnaast heeft Frits Kuiper, dankzij de inzet van Google Shopping, ook de Belgische markt kunnen betreden. Als er wordt gekeken naar de omzet in de Belgische markt, is er een groei te zien van maar liefst tien keer.

Ervaring Frits Kuiper
Mede-eigenaar Willem- Jan is erg enthousiast over de samenwerking: ‘Michael heeft ons gigantisch goed geholpen. Hij heeft een hele strategie uitgewerkt en uitgelegd op welke producten je kan adverteren en hoeveel budget je erop kan zetten. Ik kijk erg positief terug op de samenwerking met Michael. Het is fijn dat je de hulp hebt, iemand die er achter staat en zelf weet hoe alles werkt.’

Benieuwd wat Het Neefje van voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact op, of vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan.