Klantcases schrijven
Als ondernemer ben je natuurlijk overtuigd van jouw producten of diensten, maar hoe zorg je ervoor dat jouw potentiële klanten dat ook zien? Het schrijven van klantcases is een sterke manier om andere mensen jouw verhaal te laten vertellen.
Bij een klantcase laat je een klant of een partner vertellen of de samenwerking die ze met jou hebben en hoe ze jouw producten of diensten ervaren. Als een ander bedrijf jou aanbeveelt, dan komt dat veel geloofwaardiger over! Zo kun je anderen overtuigen én direct iets vertellen over je product: door het goed in te zetten, werk je direct aan je SEO.
Wil je aan de slag met het schrijven van klantcases, maar weet je niet hoe je moet beginnen? Neem contact met ons op, we kijken graag met je mee!
Wat is een klantcase?

Hoe schrijf je een goede klantcase?
Je hebt een of meerdere klanten nodig die mee willen werken. Kies hiervoor klanten uit waar je al langer mee samenwerkt en waarvan je zeker weet dat ze tevreden zijn;
Bedenk vooraf welke producten of diensten je wilt benadrukken en kies je klanten hierop uit;
Je kunt je klanten overtuigen om mee te werken door aan te geven dat je een link naar hun website meeneemt in het artikel, zo krijgen ze wat gratis publiciteit;
Ga je aan de slag met meerdere klantcases? Zet dan een vaste structuur op die goed werkt, zo kun je in het vervolg gemakkelijker werken;
Maak een vaste vragenlijst met algemene vragen, en pas de vragenlijst op de juiste punten aan per klant:
Geef de klant de kans om het stuk te checken, voordat je het online zet;
Promoot je klantcase door het te delen via social media en je nieuwsbrieven.


Hulp nodig bij het schrijven van klantcases?
Wil je graag aan de slag met klantcases, maar weet je niet moet beginnen? Of wil je wel graag klantcases op je website, maar heb je geen tijd of niet de juiste expertise om ze op te stellen? Het Neefje van helpt! Ons team bestaat uit ambitieuze studenten die de nodige ervaring opgedaan hebben en allerlei trainingen gevolgd hebben. Zij zetten hun enthousiasme graag in om het gesprek met jouw klanten aan te gaan en sterke klantcases voor je te schrijven.