Meer potentiële kopers op je website? De enige 5 stappen die je nodig hebt!
Wil jij jouw product of dienst online verkopen? Dan heb je voldoende mensen nodig die jouw website bekijken. Bij iedere persoon die jouw website bekijkt, heb jij namelijk een kans om je product of dienst te verkopen. Genoeg websiteverkeer is dus cruciaal voor meer verkoop! Je moet er wel voor zorgen dat de mensen die je website bezoeken, potentie hebben om ook daadwerkelijk iets te kopen. Maar hoe doe je dat? Hoe krijg je meer bezoekers op je website waar je ook écht wat aan hebt?
Met deze 5 stappen laten we je zien hoe je mensen die ook daadwerkelijk potentie hebben om wat bij je te kopen, jouw website laat bezoeken.
Stap 1: Op de eerste pagina staan in Google
“Bijna niemand kijkt naar de tweede pagina op Google. Daarom wil jij op de eerste pagina staan. Hoe hoger, hoe beter! Maar hoe doe je dat?”
Wanneer mensen iets zoeken wat jij verkoopt, wordt Google vaak gebruikt. Mensen typen in wat ze willen kopen of waar ze meer over willen weten. Wanneer ze op zoek zijn naar bijvoorbeeld een rood jurkje, dan zoeken ze op Google naar “Rood jurkje”. Op dat zoekwoord wil jij dan bovenaan in Google staan. Waarom? Mensen klikken eerder op de bovenste resultaten. Bijna niemand kijkt naar de tweede pagina op Google. Hoe hoger, hoe beter!
Maar hoe kom je op die eerste pagina? Op een natuurlijke manier, zonder gebruik van advertising bovenaan komen, heet SEO. Je bent dan bezig om je website te optimaliseren voor zoekmachines zoals Google.
Er zijn veel verschillende trucjes die je kunt toepassen op je website, die ervoor zorgen dat je op de eerste pagina van Google komt. Deze trucjes komen gedeeltelijk aan bod bij stap 2. Voordat je daarmee aan de slag gaat, is het belangrijk om te kijken naar welke woorden mensen zoeken. Je kunt je pagina met rode jurkjes wel fantastisch optimaliseren, maar als niemand op het zoekwoord “rode jurkjes” zoekt, is het zonde van je tijd en je geld. Je moet daarom zoekwoorden uitkiezen waar genoeg op wordt gezocht en waar weinig concurrentie op zit. Als jij je eerste pagina moet delen met grote bedrijven die hun SEO perfect voor elkaar hebben, is het moeilijk om bovenaan te komen. Dan kun je beter je tijd en geld aan een ander zoekwoord besteden.
“Als jij je eerste pagina moet delen met grote bedrijven die hun SEO perfect voor elkaar hebben, is het moeilijk om bovenaan te komen. Dan kun je beter je tijd en geld aan een ander zoekwoord besteden.”
Het vaststellen van de juiste zoekwoorden is enorm belangrijk. Bij Het Neefje van helpen we jou met het uitzoeken van de beste zoekwoorden die bij jou passen. Dit zijn zoekwoorden waar veel op gezocht wordt én waarop het ook realistisch is om op de eerste pagina van Google te komen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Ook op de eerste pagina van Google komen?
-
- Samen op weg naar de eerste pagina van Google
- Effectieve en doelgerichte online marketing
- Voordelig uitgevoerd door studenten
Laat je gegevens achter voor een vrijblijvend advies gesprek
Stap 2: Optimaliseer je website en overtuig je bezoekers
Wanneer je weet welke zoekwoorden je gaat gebruiken, is het belangrijk om de juiste pagina´s op je website te optimaliseren. Dit doe je door je pagina´s te vullen met goede content. Content is alles wat informatie geeft op een pagina, zoals tekst, afbeeldingen en video’s. Schrijf dus een goede tekst met de zoekwoorden die je hebt uitgekozen. Vervolgens voeg je unieke foto’s en video’s toe.
Wanneer je pagina is gevuld met goede content, zorg je ervoor dat je pagina ook technisch goed in elkaar steekt. Dit is goed voor je positie in de zoekresultaten en je maakt het bezoekers makkelijker om op je website rond te kijken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende zaken:
- Logische URL’s;
- Geen 404 pagina’s en foutmeldingen;
- Snelle website;
- Goede sitemap en robots.txt bestand;
- Een veilige website met een geldig SSL certificaat.
Tot slot wil je er voor zorgen dat jouw website mensen overtuigt over te gaan tot een conversie. Dit houdt in dat je mensen overtuigt om iets te doen, zoals iets kopen of contact met je opnemen. Dit doe je door overtuigende teksten en beelden in te zetten. Ook zullen bezoekers sneller ergens op klikken door knoppen een contrasterende kleur te geven.
Stap 3: Zet Social media in om jouw overtuigende website aan de wereld te laten zien
Goed gedaan: je hebt nu een overtuigende website gemaakt. Als mensen je opzoeken in Google, zullen ze jouw website vinden. Maar wat nu? Blijft het hierbij, of wil je nog meer mensen overtuigen om tot een aankoop bij jou over te gaan?
Niet iedereen is zich er bewust van dat ze een bepaalde behoefte hebben. Het gebeurt regelmatig dat mensen pas iets willen hebben, wanneer ze het gezien hebben. Daarom is het belangrijk om ook op de doelgroep te focussen die in eerste instantie nog geen interesse heeft in je product of dienst. Laat ze zien wat ze missen en creëer die behoefte.
Wanneer je ze hebt overtuigd tot het willen van het product, wil je er voor zorgen dat ze het bij jou kopen! Voor die strategie is adverteren met social media de oplossing. Met Social media kun je namelijk op Facebook, LinkedIn en Instagram adverteren, waardoor alleen jouw doelgroep de advertentie te zien krijgen.
“Je kunt zelfs je advertentie alleen aan mensen in een bepaalde locatie of een bepaalde leeftijdsgroep laten zien. Op die manier investeer je alleen in jouw daadwerkelijke doelgroep, die ook écht de potentie hebben om iets te kopen.”
Wanneer jij bijvoorbeeld dameskleding verkoopt, is jouw doelgroep voornamelijk vrouwen. Bij adverteren met social media kunnen we voor je instellen dat alleen vrouwen de advertentie te zien krijgen. Zo geef je geen advertentiekosten uit aan mannen, die jouw jurkjes waarschijnlijk toch niet gaan kopen. Het gaat nog veel verder dan dat; je kunt zelfs je advertentie alleen aan mensen op een bepaalde locatie of in een bepaalde leeftijdsgroep laten zien. Op die manier investeer je alleen in jouw daadwerkelijke doelgroep, die ook écht potentie hebben om iets te kopen.
Stap 4: Zet Google Ads in
Helaas is goede content op een website niet altijd voldoende om helemaal bovenaan in Google te komen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een markt waarin je veel grote concurrenten hebt. Die concurrenten hebben misschien veel betere SEO dan jij, waardoor je constant in een SEO-gevecht zit. Als je dat wil voorkomen, is het beter om ook Google advertenties te laten maken. Je staat dan direct helemaal bovenaan de zoekresultaten en je betaalt pas wanneer iemand daadwerkelijk op je website heeft geklikt.
Ook wanneer veel van jouw concurrenten adverteren, is het slim om dit ook te doen. Zelfs al sta je organisch bijna bovenaan, de vele advertenties zorgen ervoor dat de zoeker langer moet scrollen tot hij of zij jouw website ziet.
“Tegenwoordig kijken mensen die online naar producten zoeken vaker naar de afbeeldingen van shopping campagnes in Google, dan dat ze allerlei websites afzoeken, tot ze eindelijk hebben gevonden wat ze zochten.”
Tot slot is een shopping campagne ook erg handig voor bedrijven met een webshop. Tegenwoordig kijken mensen die online naar producten zoeken vaker naar de afbeeldingen van shopping campagnes in Google, dan dat ze allerlei websites afzoeken, tot ze eindelijk hebben gevonden wat ze zochten. Bij de afbeeldingen kunnen ze meteen zien of iets naar wens is.
Bonus tip: Ook wanneer je bovenaan staat met een Google advertentie, is het van belang dat jouw content goed geoptimaliseerd is. Je wilt namelijk niet dat mensen op jouw advertentie klikken (waar jij voor betaalt) en vervolgens geen aankoop doen, omdat je content van slechte kwaliteit is.
Stap 5: Bekijk en optimaliseer continu; ga niet achterover leunen
Goed, je hebt nu een overtuigende website met een mooie, aansluitende campagne. De verleiding is nu groot om achterover te gaan leunen en te genieten van het succes dat gaat komen. Dit is een fout die veel ondernemers maken! Je moet je website en campagnes namelijk continu optimaliseren en bijhouden. De markt verandert immers ook constant. Denk bijvoorbeeld aan:
- De behoeftes van je doelgroep die continu veranderen;
- Je concurrenten die stappen ondernemen;
- De trends en ontwikkelingen in je marktgebied;
- Technologische ontwikkelingen;
- Ontwikkelingen in de politiek, cultuur en economie;
- De groei en veranderingen van je eigen bedrijf.
Daarom is het belangrijk om je te blijven ontwikkelen. Wat nu voor jou werkt, kan over een half jaar helemaal niet meer voor jou werken. Analyseer daarom bovenstaande factoren op tijd, zodat je daar ook op tijd op kunt inspelen.
“Check elke maand je SEO, Google Ads en social media campagnes en pas aan waar nodig. Wat niet goed werkt, verander je en wat wel goed werkt, optimaliseer je!”
Daarnaast kun je ook met je campagnes steeds doorleren. Check elke maand je SEO, Google Ads en social media campagnes en pas aan waar nodig. Wat niet goed werkt, verander je en wat wel goed werkt, optimaliseer je. Zo groei je elke maand verder!
Laat je website en campagnes bouwen, optimaliseren en bijhouden; voordelig en effectief
Het Neefje Van bestaat uit een club enthousiaste studenten die voor jou klaarstaan om jouw bedrijf tot een succes te brengen. Wij zetten onze verse kennis en frisse blik graag in om jouw bedrijf online te laten groeien!
Wij krijgen een kans om onze kennis en talenten in de praktijk in te zetten en jij kunt voordelig jouw online marketing uitbesteden, waardoor je nóg meer winst overhoudt. Zullen we daar eens verder over praten?


Website teksten laten schrijven
Wil je graag beter online gevonden worden, maar heb je geen tijd om je met SEO bezig te houden? Of twijfel je over waar je moet beginnen met je SEO-strategie? Het team van Het Neefje van staat voor je klaar! Onze copywriters hebben ervaring met allerlei verschillende doelgroepen en onderwerpen. Dit zetten ze graag voor jou in om ijzersterke teksten te schrijven, die perfect aansluiten bij jouw producten en klanten. Voordat je het weet, wordt jouw website beter gevonden via de zoekmachines!