Social Media

Social media is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Bijna elk bedrijf heeft wel een Facebook, Instagram of LinkedIn account. Maar niet iedereen is even actief op deze platformen, ondanks dat dit wél van grote waarde is voor ieder bedrijf. Zo kan je met social media naamsbekendheid creëren voor je bedrijf, je volgers op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en nieuwe gebruikers bereiken die binnen jouw doelgroep vallen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Social media content

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. 

Adverteren op social media 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. 

Wat is social media marketing?

Social media marketing is erg breed. Het omvat alle marketingactiviteiten die op één of meerdere social media platformen uitgevoerd worden. Deze activiteiten zijn niet alleen adverteren, maar kunnen ook het plaatsen van organische berichten of het maken van Instagram Stories zijn: de mogelijkheden zijn enorm!

Het nut van social media marketing

Social media marketing is een belangrijk onderdeel van iedere marketingstrategie. Doordat bijna iedereen dagelijks één of meerdere social media kanalen gebruikt, is er een grote groep mensen die passen in de potentiële doelgroep voor je advertenties. Daarnaast bieden de verschillende platformen veel mogelijkheden. Met het plaatsen van organische berichten bouw je een loyale basis volgers op die misschien wel vaker een product of dienst bij je wil kopen. Als je wilt adverteren, kun je niet alleen kiezen uit meerdere doelstellingen, maar ook de doelgroep en campagne zo inrichten zoals jij dat wil!

Welke social media platformen zijn interessant voor bedrijven?

Elk social media platform heeft zijn eigen unieke doelgroep. Zo worden Facebook en Instagram veel gebruikt door B2C bedrijven om de consumenten van hun product of dienst te bereiken. LinkedIn is juist vooral een zakelijk platform, waar veel geadverteerd wordt door B2B bedrijven. Daarnaast heb je ook de ‘nieuwere’ platformen als TikTok en Snapchat, die beide een wat jongere doelgroep hebben.

Welke social media platformen zijn interessant voor bedrijven?

Elk social media platform heeft zijn eigen unieke doelgroep. Zo worden Facebook en Instagram veel gebruikt door B2C bedrijven om de consumenten van hun product of dienst te bereiken. LinkedIn is juist vooral een zakelijk platform, waar veel geadverteerd wordt door B2B bedrijven. Daarnaast heb je ook de ‘nieuwere’ platformen als TikTok en Snapchat, die beide een wat jongere doelgroep hebben.